Monday, June 13, 2011

renungan bersama..

dalam membelek-belek blog kwn2 anin.. anin terbaca rtikel ni dari:sekamar rindu(rakan blogger)
http://sekamarrindu2009.blogspot.com/2011/06/hikmah-melihat-orang-yang-kita-sayang.html


part ni best.. rasa nak menangis je.. i LOVE my family..  anin paling sayang mak & bapak anin.. anin rasa kalo mereka takde di dunia.. anin nak ikut jejak mereka juga..biarlah apapun yang terjadi.. Ya Allah kau kuatkanlah iman ku.. tariklah nyawa ku andai itu yang terbaik untukku..dan kau bahagiakanlah mereka ..tapi, janganlah kau seksa diriku jika mereka yang kau jemput dulu.. kerna hidupku tak bererti tanpa mereka..




    Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa
rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya. Orang inilah, rela melakukan apa saja asal perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.


Sekarang, beralihlah. ... Lihatlah ibu anda... . Hmm... kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata- mata kerana rasakasih dan sayang, dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.




mak anin nak balik rumah la..

No comments:

Post a Comment