Sunday, June 20, 2010

selamat pagi

berita terkini, akan bersambung sebentar lagi........
abis kelas jam 10 pagi tadi , anin prepare utk next class jam 2 ptg.. no one at homw except Cat .



Carilah Akhirat, Dunia Pasti Mengikutmu.
Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Tiada dikira Mukmin yang sempurna keimanannya, orang yang tidak menganggap bala itu nikmat dan kemewahan itu musibah (bala)" (Riwayat al-Tabrani)


Dari Kaab bin Iyad lah.a. berkata bahawasanya Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Sesungguhnya bagi tiap-tiap umat itu ada ujian dan ujian bagi umatku ialah harta" (Riwayat Al-Tirmizi).




Harta menjamin dunia. Iman menjaminkan Akhirat.
Allah s.w.t. berfirman "Jika kamu bertelingkah pendapat pada sesuatu, maka kembalilah dia kepada Allah dan Rasul, jika kamu beriman kepada Allah dan hari Akhirat, kerana itulah yang lebih baik, dan lebih bagus kesudahannya" (Surah An-Nisa:59)


Jika anda silap memilih jalan hidup dan tidak mengendahkannya, kesannya amatlah besar. Oleh itu, sentiasa bermuhasabah dan pastikan anda berada di jalan yang betul, yakni jalan yang lurus.


Sedar dan membetulkan kesalahan sendiri daripada menyalahkan orang dan hendaklah berasa malu apabila memperli kecacatan orang lain. Ini kerana mencela kecacatan fizikal seolah-olah mencerca Allah S.W.T yang menciptakannya. (Jangan Mengumpat)


Islam kerana Tradisi, Islam kerana Famili,
Mengapa Tidak Islam Kerana Mencari.



Read more: http://scripters.ning.com/#ixzz0rSggnJxq

No comments:

Post a Comment