Monday, March 21, 2016

You are my nightmare

Bismillah.....

Mimpi yang pelik...  ini kali ke dua anin mimpi bertunang dgn dia...  dulu pn mcmtu..  tp, masa tu mak dia dtg sorg je.. Rumah tu rumah kayu dua tingkat.. Bwh rumah batu.. Anin tak tau rumah siapa.. Yang pasti anin baru lepas di make up duduk atas kerusi mcm stool tinggi tu.. mak dia dtg sarung cincin kat anin..  mcmtu je?kat dapur plk tu.. hahahaha.. pelik plk kejadian tu.. nasib mimpi..

This time..  anin tulis ni sbb  anin takut nnt lupa apa yg anin mimpi pelik2 ni...  'dia' juga jadi watak utama...  tapi, anin masih xberckp dgn dia....  kami dlm satu rumah yg sama..  banglo double storey.. mcm homestay..  anin luar rumah nmpk dia kat belah atas..  family belah anin kat bawah..  rumah tu  cantik plk tu...  ada beranda.. ada mcm gondola atau wakaf kat luar.. Dengan banyak pokok hiasan kat luar...  mcm rumah peranginan...  masa anin siap tu...  anin perhati je sorg2...  semua beria2 siap..  pakai cantik2... Semua gelak ketawa.. Happy moment lah tu.. Event apa anin pn xsure..  anin plk pakai baju entah dr mana..  warna kuning diraja plk tu...  penuh manik kat baju kurung kosong tu...  mcm baju pengantin pn ada.. semua org tgh siap2 nk kuar...  anin pun toleh lah kebelakang... today must be something special...  AKU BERTUNANG/BERKAHWIN?!? Mcm org kahwin je...  bila toleh tu...  i saw him..  YES!! him...  the one that i think about lately sbb ternampak gmbr dia dlm ig kwn dia..  tapi bkn dia sorg...  satu family dia ada...  dia tgh betulkan sampin...  hahhaha..  aku ketawa kecik sambil pandang dia..  handsome jugak dia berbaju melayu kuning...bersampin & bersongkok.. merepek je baju warna kuningkan.. Pilih la warna purple ke.. Biru ke.. Hahaha

Kata bertunang tapi,knp... knp kami tak berckp?? Communicate pn x.... harapan je nk bagi isyarat pn tak.. call? Tak jugak...  saya je yg pandang dia dr jauh... mcm real.. sbb reality pn kami xbersembang... nk menegur jauh skali.. bila masa aku setuju terima dia?? Bila kami berbincang?? Nasib mimpi je.. kalo real.. mmg nk kena sekeh kepala sendiri la jwbnya.. sbb bila masa kami berjanji ?? Berapa tahun dh  lost contact... Ym! Sama sekali TIDAK!! =P

Itulah mimpi kan mainan tidur.. lainkali, nak tidur basuh kaki, baca doa.. ni sebab letih sangat tidur je.. at least kalo amik wudhu tu oklah.. until this time, tiada siapa pun yang anin kenal boleh dikatakan anon serius utk dijadikan pasangan hidup.. Bukan memilihlah.. Tapi, diri sendiri yg xberani nak buka hati utk lelaki baru kenal.. maybe i will walk alone until the end ke? Wallahualam.. yang pasti anin penah dengar 'nabi akan tunggu mana2 gadis yang belum berkahwin di dunia  di pintu syurga kelak...' itulah menyebabkan anin tak risau psl jodoh... Pasal org nak mengata tu.. Kita tak blh nak amik port.. Sbb org mmg tak akan berhenti berkata kn.. Hehhehe..  inilah masanya untuk anin bermanja lebihkan dengan mak dan bapak.. tiada siapa didunia mampu tandingi kasih-sayang anin untuk mereka..
Bila mak kata uncle nak jodohkan anin dgn anak dia.. I be 'cousin?? Seriously mak setuju??.. Tak boleh la mak.. Anin xsuka sepupu.. Mcm takde org lain je..
mak pulak kata "Mak ok je.. Korg sekufu.. Sama2 doktor.. "

Back to the story about the dream i got..
I hope he will be alright.. mmg selama ni aku sll berdoa agar dia bahagia disamping yg tersayang.. aku tahu cerita dia dgn gadis bertudung itu.. Siap ada citer bertepuk tampar lagi dlm kelas..  tp, untuk kepastian aku xmahu amik risiko dh utk memastikan kesahihan berita tu.. patah hati plk nnt kn.. apa yg aku harap , biarlah aku saja yg tahu apa sebenarnya yg aku rasa.. lagipun,cinta bukan harus MEMILIKI.. lagipun siapa aku jika nk dibandingkan dgn dia.. dr dulu lg aku sebenarnya rasa terperangkap dgn perasaan sendiri.. biarlah kali ini takdir saja yg menentukan.. siapa yg dtg dlm keluarga ini.. in sya Allah aku terima dgn hati yg terbuka.. i need to know who is my future husband.. baru dua minggu yg sudah ada org bg no. Telefon utk aku contact.. tp, taulah aku ni keras kepala.. susah nk percaya org yg bru kenal mcm dia tu.. too bold.. berani sgt nk kenalkam diri depan mak dan bapak plk tu.. nama dia suffian.. lahir tahun 85 maknanya skrg umur dia 31.. jgn fikir sangatlah anin.. good looking jgk lah... (i don't like family arrange )-we deserve to choose our own future life..
Aku ni dh la xkerja lg... duit xpn xde kalo nk nak minang anak org kn...

Let spend time with mak,bapak,kak janna,kak nani, hakim,fatihah,jazlaan,kak nita, abg harun,abg jafrul,kak nur,ariff,fina dan hafidz..

They are my harta dunia akhirat..
Kalau ada jodoh xkemana.... *peace*- kita enjoy dgn cuti yg panjang ni... tulah mulut ni masin kata nak kerja lambat2.. kan dh jadi reality... oh!! My......

No comments:

Post a Comment