Tuesday, December 19, 2017

BENGANG....

kenapa anin nk post pasal bengang ek?? i don't know what happen to me right now... miserable? pathetic?? why should i  jelouse to someone yg bkn ada apa2 dgn kita?? seorang yg kadang2 membuat kita haPPy sehingga kita rasa takde org pun di sekeliling kita.. ada masanya org yg kita suka.. belum tentu orang tu suka pada kita.. perasaan atau perasan?? cara dia berpakaian.. cara dia berjalan.. cara dia bercakap... setiap tingkah laku dia kita perhatikan..  apa yang menarik sangat lelaki ni yer?? kenapa harus aku berfikir tentang dia.. sedangkan dia sekarang sedang bersama kawan-kawan menikmati setiap detik penuh dgn kegembiraan.. mereka sering kali aku lihat keluar bersama.. perlukah aku CEMBURU?? dia sekarang bersama zarif-(budak2) pergi istana budaya.. pukul 8.24 tadi anin call zarif 2 kali dia tak angkat.. dia asyik macam ni.. sangka ku dia sendiri di rumah.. rupanya dgn "mereka" oh tidak!! soalan yg aku ingin tanya terbantut... soalan lain-soalan lain....................
zarif : kenapa kak jan?
adnin: oh.. zarif kat mana?? dgn siapa? dgn mak ek?
zarif: tak otw ke istana budaya.. bkn dgn mak...
adnin: dgn sape??
zarif: dgn budak2 ni lah...
adnin :(dlm hati.. ingat aku tahu ke sape budak2 tu?? macam kabur2 je zarif ckp..)
zarif: kenapa kak jana call tadi?
adnin : (dalam hati : aku nk tny zarif... betul ke semalam zahin ikut zarif pegi jalan yg kitaorg pegi semalam? - dia ekori aku ke? betul ke apa yg ZAHIN ckp dgn aku siang tadi?? kemusyikilan semakin memuncak)
huhuhu.. takde pape lah zarif.. dah dapat nama hospital tu??
zarif : oh.. belum...
adnin : nama tu ada kat ili.. nanti org suh ili bagi yer.. (susah2... bila lah zarif takde dgn mereka2 ni.. aku nk ckp dgn zarif sorg je...)

hurmmm.... i should STOP right now... keliru dgn perasan sendiri... cinta? sayang? suka? prihatin? entah lah... mungkin tak kenal, maka tak cinta?.... bukan2... tak kenal, maka bertaaruf lah...

 tempoh hari aku terserempak dgn mereka semua.. di tempat yang aku sendiri tak sangka.. sedang berjalan-jalan dgn ili terjumpa mereka.. sunway pyramid.. before keluar dah tengok dah kereta tu masih ada di tempat parking tu.. masih warna yang sama.. SATRIA neo 1.6 orange /red- MBU1885-
bila dia berbicara dgnku matanya seakan berkaca2 kegembiraan.. entah kenapa ku rasa pandangan dia hnya untuk aku.. mahu saja tangan ini tarik tgn dia pergi ke tempat lain.. hanya untuk kami berdua.. ya allah apalah yg aku fikirkan ini.. dia bkn mahram aku.. jaga batas agama..

dulu mula2 dtg ke msu umur ku 21 tahun.. pernah juga berhasrat mempunyai seorang teman istimewa.. tapi, sehingga kini umurku sudah 23 tahun.. beberapa hari saja lagi masuk pula tahun 2012...

kali pertama aku masih ingat dialah org yg duduk sebelah aku semasa mentoring.. org yg entah dari mana dtgnya.. dah lar lambat.. lepas tu masuk je pintu kat kelas tu dia terus duduk sebelah aku.. padahal bilik tu punyalah BESAR... banyak kerusi kosong.. depanku abg faizul(yang sekarang jadi tutor- en. faizul hasnizam) dgn gf dia..(aku rasa).. sebelah kanan aku ada sorg lagi budak perempuan selang dua- tiga kerusi lah... Dr karim sudah masuk time tu...dia just kenal kan dia pathologist- dr karim ni dr dari arab kot.. rupa dia macam saddam hussin.. menteri luar negara tu.... iran/iraq?tak tahu pun bezanya... berbalik pada org yg ku tak kenali sebelah ku ini... memang aku pasif masa tu.. siapa saja yang (lelaki especially ) aku akan jadi anti.. tak kisah lah handsome ke.. selekeh ke.. jambu ke.. i still with my stand.. never give a chance for them to introduce them self.. tup2.. dr karim call his nama.. as representatif for our grp member for mentoring... clap-clap ur hands...for him.. mentang2 dia sorg je lelaki yg junior.. hurmm... WHO really is he??

sekarang aku menaip.. kerana aku tertarik untuk menulis mengenai dia.. kebetulan saja terjadi.. jalan2 terserempak.. YA ALLAH aku rasa mahu menangis.. kenapa harus aku ditakdirkan bertemu dia di persimpangan... kenapa harus aku menyukai dia .. sedangkan aku takut jika aku kehilangan dia... sehingga sampai satu tahap aku sanggup untuk melakukan apa saja untuk menyenangkan hati dia.. kerap kali aku cuba untuk membenci dia.. tapi, aku tak berdaya.. adakah ini salah satu ujian yang harusku tempuhi untuk berjumpa dgn jodohku yg sebenar?? apakah ceritanya disini?? dia menarik.. dia punya kereta.. dia punya rambut yang lebat.. dia tinggi lampai.. dia kurus.. dia punya raut wajah yang menarik.. dia berkulit cerah.. dia berdahi licin.. dia pandai...dia dua beradik saja.. dia adalah segalanya ciri2 lelaki idaman ku... pandai membaca al-quran.. boleh jadi imam.. boleh baca doa.. baca tahlil/yassin.. boleh jadi ketua(Dinner/TBLC/comunity service) aku rasa ada sedikit cemburu dgn dia.. dah la muda lagi.. baru masuk 21 tahun..(23 oct 1990)

haruskah aku buang perasaanku ini jauh2?? semkin aku membenci semakin rasa ini mendalam.. toreh-toreh ke dalam.. rasa macam pasir jerlus pulak.. semakin kita byk bergerak.. semakin kita tengelam..

tapi aku percaya.. segalanya terjadi ada hikmahnya...


30 dec 2011
ok.. semalam dia pakai baju warna merah belang2 tu.. harini aku pakai tudung belang merah-hitam lah pulak...
kita kelas kat mana ek? lab ek? kelas 8.30- turun pun 8.30... level 10..ok.. jaln cepat.. ili pakai blouse yang macma baju kurung berbelah tepi..
sence 1: takde pun dia.. dtg lambat lah tu.. nak duk mana ek?? scan semua org kat sini.. nmpk tiqah kat satu sudut.. mari ke sana.. hihihi.. duduk sebelah dia...

ili duk sebelah ain..

sedang duduk kat situ.. tiqah bagi biskut oat dark chocolate.. ok dia bagi satu setengah keping padaku.. depanku tiada siapa2.. tunggu dr shafi.. takdtg2.. afiq & usop pulak dtg...

sence 2: sedang aku bersembang2 dgn tiqah... tiba2 dgr suara yang sangat familiar bagiku.. oh tidak!!.. takut pulak nak naikkan muka memaandang ke arah suara tu... tiga lembaga yag sekali imbas boleh ku cam siapa.. anuar- kamarul-zahin... sambil tersenyum lebar dia memandangku... baju kotak2 lengan panjang..dgn beg kotak2 warna coklat.. dialah org yg ku tunggu..

sence 3: hai kak jan... huhuhu.. aku hanya mampu tersenyum.. dia duduk betul2 dihadapan aku.. kali ni aku nmpk dia memang betul2 kurus.. hurmm.... duduk2(bisikku)...dapat jmp tempat tu.. bila lihat muka dia.. aku teringat msg semalam yang dia hantar.. tapi, aku tak balas...

MESEJ :
Adnin : Assalamualaikum.. Zahin... Hihihi... jalan yang diroute td takde dlm history lah... =P 14:49, 29 dec
Zahin : Kak jan sori...saye x prsn msj td...hp silence.jmpe x tmpt tu td. 19:22 29 dec

~lalala... sengaja aku malas nk balas msg tu... grrrr.... geram.. sebab call tak angkat.. msg tak berjawab..

tiba2 teringat citer pika, zahin dalam lab masa CD-kelas Dr Redhwan.. antara perbualan yang ku dengar..
kau balas apa semalam dia msg??- aku balas ckp kuar makan dgn kwn2 je... - kau blas macam tu je..?? - a-ah.. aku tak balas dah lepas tu... -kau ckp mcm tu je??

gaya mereka sembang seakan2 org yang di maksudkan tu adalah aku... - must be? nolah.. maybe mlm 28 dec tu dia ada msg dgn org lain sekali kot...- bisikku untuk menafikan perbualan mereka ada kena mengena dengan aku... kalau betul pun.. mustahil mereka bicarakan di sini.. depan aku pulak tu kan... atau sengaja mereka ckp pasal mesej tu depan aku?? sengaja bagi aku dengar?? apa motif?? kenapalah aku tak menoleh pandang mereka semalam ek?? i should involve- saje buat2 involve... =P

ok........................................................................................................................
should i say.. i need to culik zarif untuk paksa dia bercakap something.. what happen here?? zahin ad aplan apa2 ke?? zahin suka2 bantu org ke?? zahin ni macam mana??

teringat pasal pika ckp.. masa kau tunjuk video abg tini kawin..- lalu bawah pedang...- nak cari askar la- pika ckp... eh.. lelaki depan tu macam zahin lah.. mana?? yang mana pika??- tu yg depan tu... eh takdelah.. lepas tu zarif pulak menyampuk.. eh.. tu macam acab je.. ish3.. merepek lah zarif ni.. acab mana ada.. then, zahin look at me.. why? acab?? jadi serba- salah aku..

No comments:

Post a Comment