Tuesday, December 19, 2017

=_= moody

what i'm doing?? entah lah... research- Research-REsearch-RESearch-RESEarch-RESEArch-RESEARch-RESEARC-RESEARCH.......................................................... nk dapat kan semua budak MMBS ingat senang ke diaorg nk tlg buat2kn survey ni?? adnin dapt kumpul dlm 65 helai je... lagi bila time skrg ni diaorg tgh exam... year 3 student lah...


scene 1- MSU- pegi 8.30 wanies tunggu di bawah.. 8.45... 9.11 pagi.. kesian dia... ingat nk gi awallah.. sbb dr ckp 9.30.... anis msg- questionnaire.... 90 ada kat dia...

berlarilah mengambil questionnaire... lagi 100 lebih anis suh tambah... so, belarilah balik.... sorg2... mlslah bwk anis... nnt lambat pulak... so,tgh nk berjln ke persanda lalu lorong gelap tu dgr suara 3 org berckp2.. entah2 zahin baru nk gi MSU.. huhuhu.. (detik hatiku) sampai je simpang 3 nmpk mrk... kiri sekali zahin.. tengah kamarul dan anuar... zahin mcm nk hadang jalan org.. ish budak ni.... dia tak semena2 kata.. " kak jann... arah sanalah.. nk gi mana lak ni... " aku dapat tersipu2.. sanalah.... slh jln ni... sana... sana.... hihihi.. sini lah.. sini..... haih!!! kak jann kalo bwk kereta saya nak tumpanglah.... gi msu.. aik.. dekat je pun... hahahah................ aku tak nk ckp panjang lagi.. terus berjln menuju ke LIFT.. naik ke tingkat 9... ting... kira questionnaire yg nak diambil.. sambil menyelam minum air... aku minumlah air milo yg sempat di bancuh pagi tadi.. tapi, tak sempat minum.... milo oligo...


scene 2 : dalam kelas nk tulis kedatangan... zahin bangun dan menghampiri anis.... nak dia unjuk kertas... as usual i pretend biasa2 je... haih!! mamat nih.... dia selalu buat aku jatuh cintalah.. gaya dia.. semalan t-shirt hitam.. arini baju kegemaran dia.. hitam tak berapa nak hitam.. hahahha... -apa agakny yg bakal terjadi hari ni ya?? dia kelihatan berseri je.. senang hati ke??? sesekali aku mencuri pandang ke belakang bila zarif datang tempat kami.... hurmm... dia pun pandang akulah.. -hahaha.. berangan jelah.... saje feeling sorg2... HAIH!
(-_^)Y ~pagi2 dia dah buat lawak di persimpangan.. sempat je nak usik aku... aku je yg malu2 kucing... ke malu2 tahi kucing... anin-anin.... maybe sbb aku malas sgt nk layan perasaan jiwang ni kot...

masa Dr ammar ckp pasal Intership... dia kata pasal LOG book- pasal report- pasal supervisor....semualah... anin pun tak tahu dan tak dpt bayangkn hospital mana....

dr ammar distribute kertas2 yg ada nama2 kitaorg untuk registration.... so, diaorg pun pas2 lah kertas tu..... kena beratur sorang... minta Dr Ammar sign.. wanies, anis, ili, zaty......... semua beratur... yg paling awal anuar & zarif....   zarif sibuk panggil org nk buat surat Hospital tu....ye lah................ org pun bwklah pen dgn kertas utk register................................ zarif tny " tak register lagi ke?? belum ramailah..... " tiba2 wanies lambai kat anin.. ajak register sekali.. anin pun kata nnt2... ok............ anin dpt rasa 'dia' pun tak register lagi... hiihihi.. tunggu anin yer... sabar yar tuan putera... tuan puteri nk tengok surat ni dulu... kejap yer sayang... kita register sama2 yer.....- tak penah dia buatnya dia tak ikot anuar beratur......... then, aku lihat depan ku ada rafidi... haih.. agakny zahin, jelouse tak kalo aku beratur belakang pidi??? huhuhu..... dia pun bangun dan beratur belakang aku..... "tulah... aku ajak kau tak nak.... "rafidi usik zahin.... zahin dgn longlainya tekap kertas kat dinding... aku hanya perhatikan gelagat dia takpa menambah apa2... apasal yer.. speechless kot.. kalo zahin saje nak tunggu register sekali dgn aku?? ish... mesti dia pun punya perasaan yg sama dgn aku.. malas nk berebut2 beratur..... panjang.... berbaris-berdiri........ wanies depan selang 2 orang... nk je potong tapi... takpelah... bila lagi nak duduk depan zahin.... selalu jugak nih....... tapi, aku sorg je rasa mcm tu...... kalo diaorg tahu aku suka zahin.. abislah aku kena serang dgn member2 sekelas...

aku selalu nak cuba berbual dgn dia... nmpknya perbualan aku berbalas... kadang2... kalo tak berbalas kecewa juga lah..... rasa mcm ckp dgn dinding....



scene 3:  naik atas nk distribute lagi... nmpk budak MBBS kat library.. masuklah situ.. dpt lah 3 org.........
bluetooth-jadual diaorg... melalui phone anis... i'm going affin bank.. ada rm147 je.. kuarlah rm100... sbb dlm poket dh tinggal sikit... smlm nk beli kat McD pun tak lepas..... kiranya kuar duit ni skit boleh la mkn lebih sikit.... ish2... tapi, still berjimat jugak...lepas dah blk dari bank.. jalan2 tengok nmpk zarif with zahin, anuar & shahrul... nmpk je mereka... aku ambil kertas yg KPJ damansara yg kitaorg penah minta dulu2... tu... tunjuk kat zarif........ KPJ- smlm kitaorg dh hntr dah... zahin & anuar ckp.. tapi, kitaorg tak bwk resume... smlm?? oklah tu.. kitaorg dtg lepas atas surat korang.. hurmm.... (=_= lawak ku tak menjadi.... )diaorg tak faham.....cancelah lawak tu.... antara perbualan yg aku sempat rakam.... anuar sebelah kiri aku... zarif belah kanan aku.... dan dpt ku perhatikan... zahin akan duduk dihadapan aku.... bila shahrul bangun duduk tempat zahin mula2 tu.......... tlglah jgn pandang aku.. aku tek keruan jadinya nnt.... hihihihi.... org tny anuar.. " kenapa dgn zahin tu... kejap bangun... duduk.... jejalan.... lepas tu.... patah balik.... awatny??????" entah dia... katany kena hntr report pasal MSC... owh.........
"kak jann tak nk bagi saya bwk kereta kak jann ke??"  "zahin.... nk pinjam sticker......" " kat workshoplah......" shahrul tny balik... mcmne zahin accident?? ish3... kwn sendiri pun tak tahu.. yelah dia tak hebohkan mcm org.... sedang anuar memulakan cerita mcmne accident... zahin dtg balik... alamak .. dia dtg lah....... tu org tunjuk zahin.... huhuhu.... dia sengih pulak... haih!!! aku tengah rancak nk korek rahsia ni... bole pulak time tu kamarul tgh nk beli mknn kat tepi tu.. side actor dlm citer ni plk... mlm yg b4 exam tu... kitaorg nk gi study kat luar lah... kat kfc... sekali.... kat depan shell tepi tu kan ada mcm bukit sikit... ha kat situlah... accident... owh... nk gi study pun tak jadi............................ nk gi mkn pun tak jadi.......................... punca accident?????/ tak sempat... zahin dh dtg.... org punya cerita plk... phone... org sesat masa lalu jln semarak.. tu.. kiranya nk bgtaulah dad yg org dah jmp jln.. lepas sesat entah kemana.. sekali nak off phone tgk bwh.. tak sempat.... terbrek mengejut... tapi, tak sempat jugak... traffic light rupanya.. ingat jln lurus....  (tengah rnck bersembang/....) ain & zaty dtg.... diaorg nk surat... ada kat sana... selamba je tgn lurus tunjuk kat kerusi wawa duduk.... padahal kertas ada kat meja zarif nih... hahahah.... aku pun bangun bawak kertas bg diaorg.... pas2lh kertas............ zahin masih disitu... tempat yg nmpkkn jelas aku... mula2 aku nk berlindung dari pandang dia.... tapi, dia pulak tukar tempat dgn shahrul... haih!!!!








msg.....
adnin : Zahin...................................................................................... nk sewa car sticker blh x?nk kuar jap.. =P  21/3/2012- 17:50



msg yg tak BERBALAS..... kechewa... +_+


sekali anuar call almost 5-6kali dia call........ time for prayer guy.. maghrib... sorrylah.... kak ayu kata.. bkn no. dia ke awak tunggu-tunggu??? taklah.... kwn dia.. awk MARAh kat sape?? dia ke.. kwn dia??? dia... tapi, kwn dia kena sama jugaklah... GERAMmmm.... at least balas lah  msg tadi... huh!!.. lantaklah diaorg.... org nk siap.. jom gi pasar malam.. nk mkn puas2kan hati..... then, kitaorg pun turun.. sampai kat kereta no. nuar naik lagi.. dia call lagi.. kak ayu... " awk angkatlah adik...." malaslah... yelah dah byk kali call kan.... ada emergency ke... mana tau... emergency call 999 lah..  bkn no. saya.........haih... angkatlah kesian pulak kat anuar.... kak jann... ni zarif nk jmp.. knp?? pasal surat tu... yer.. dia nak bila?? skrg? what?? org kat kereta dah... bila zarif balik ?? skrg... haih.. yelah org naik blk.....  tadi, tak nk ckp... kak ayu nk tunggu kat kereta tunggulah.. biar org naik.. takpelah kitaorg teman.... ok... - betul jugak teman anin yg wanita ini.. hihiihi... jmp lelaki-teruna...  lepas naik amik surat sempat pulak anin tukar anak tudung... hitam.. sbb warna kelabu2 tak sesuai... then, lift terbuka.... zarif lah ni.... dari atas... ok... zarif nk ke mana...? hntr zahin naik bus.. oh... ok.. ni suratnya... kita turun liftlah... sampai bawah... surat Sg Buloh ni penting nih... saya nk minta mak saya hntr... betul kak jan nak kat sini?? a-ah.. yelah.... kalau dapt... gaya zarif mcm boleh dpt je.. insya-allah kita bertawakal jelah... minta2 supaya anin dapt satu tmpt dgn si dia boleh tak?? anin tak nak lari dari dia... nk sama2 kita gi LI... sama2 kita senang.. susah.... dapt anin kenali dia lebih rapat bukan.... hurmmm..... tapi, dia ramai peminat susah jugak.. nnt dia jmp mana gadis... jelouse jugak ni.. but i know he is wise thinker.. anin depan ni... surely dia tak pndg org lain... hahaha.... anin pun apa lagi... hurmm.. zarif nk ke mana?? nk kuar hntr zahin... what?? oh.. ok2... sedang kami memerhati lift turun........ dgn muka ceria.. si jejaka keluar dari pintu lift.. beratur gigi sebaris.. dgn senyuman yg mampu menceriakan hari2ku sebelum ini... aku nmpk je.. terus lari.....- jalan laju... tinggalkan kak ayu & adlina di belakang.... kenapa??? " lajunya jannah.......... " adlina melaung padaku... sampai je kat kereta ku buka alarm... nmpk ada org memanggil ku.. "kak jann............. (tak tahu apa yg dibebelkan mamat ni)" kak ayu ada kt blkg.. turun lift dia bwak beg kedepan.. bila dia bongkok dia letak beg ke belakang... mcm2lah Zahin...... surely dia mampu memujuk bdk tu.... aku nmpk dia tertunduk2 nk panggil aku.. tapi, aku keras kepala tak nk dgr..... terus hidupkn enjin... nak pecut keluar........ tak nk lah ckp dgn dia.. bt sakit hati je... org pinjam sticker pun tak bg......... haih...
lepa guard house.. aku tak berhenti.. lagi laju pecut adalah... padahal aku nmpk dia ceria je.. nk balik MELAKA.. dgn beg petak2 dia...dia tak msk kereta lagi...... sengih2... mcm kerang busuk!!!!!  DAH LAH anin... masih lagi nak ego... aku tinggalkan mereka tanpa menoleh.. biarlah... haih!!.... tiba2 sampai kat selekoh stadium nk ke pasar malam depan persanda dgn giant.. tiba2 phone ku berbunyi.... msg dari someone masuk... sape lagi yg msg dgn aku kan...... kalau bukan dia lah tu..... hihhihi... sayang jugak dia kat aku.. msg sbb perasan dgn sikap aku yg tiba2 LARI-LARI dan laju je................... mesti zarif bgtau dia yg aku tengah bengang tu..... mcm tak tahu.. aku ni keras kepala sikit... panas baran tu tak lah.... =P cair juga bila baca msg dia yg kedua ni......... lihat di bawah...



Zahin: kak jan sori hp saye dia hank td...x dpt msj kak jan.sori lupe nak ambk sticker... 21/3/2012 - 20:08
adnin : ALASAN!!! ckp jelah zahin xnk bg pinjam...                                                      21/3/2012 - 20:32
zahin: sori la kak jan...org btol2 lupe la td...hp pulak off sndri... ='(                                  21/3/2012 -20:35


last msg dari dia.................. anin tak reply... entahlah....... dulu anin nk minta pinjam brg senang je dia volunteer nk bagi.......... nk tolong.... skrg dia dah lain.. dia dah SOMBONG.........

No comments:

Post a Comment